Skip to main content

Bokning & Betalning

I vår filosofi kring god tandvård ingår att du som patient ska kunna få tid snabbt när du behöver och dessutom känna dig trygg vad gäller betalning. Här kan du läsa mer om vad som gäller och hur du bokar tid hos oss.

Betalning

Vi har slutat med kontant­betalning

Vi slutade med kontantbetalning från och med 2017-10-01. Motiveringen till detta är ökad säkerhet för oss som hanterar kontanter samt att öka säkerheten för er patienter.

Kortbetalning

Du kan betala direkt i vår reception med kredit-, betalkort eller Swish. Om du vill betala med Swish så har vi en bekväm QR-kod att använda till telefonen.

Faktura

Under vissa förutsättningar finns möjlighet för betalning via faktura. Vi debiterar då en faktureringsavgift av 50Kr.

Swish

Du kan Swisha över din betalning i samband med din behandling hos oss.

Behandlingsplan

Hos oss får du alltid en skriftlig behandlingsplan för att du ska ha kontroll över dina kostnader. Totalkostnad, tandvårdsersättning samt vad du betalar själv är tydligt specificerat. Vanlig barn- och ungdomstandvård är kostnadsfri till och med december det år du fyller 23.

Garantier

Hos oss får du två års garanti på kronor och broar, två års garanti på fyllningar och ett års garanti på proteser. Garantin omfattar däremot inte rotfyllningar, omgörningar p.g.a sekundärkaries, tandgnissling, bristande munhygien och medicin som bryter ned käkbenet eller tänder. Garantin gäller under förutsättning att patienten kommer till undersökning hos Tandläkarahuset minst 1 gång under en 12-månadersperiod efter slutförd behandling.

Hälsodeklaration

Fyll gärna i din hälsodeklaration innan ditt nästa besök. Vår behandling går smidigare och blir säkrare då.

Uteblivet besök och sent återbud

Avgift ska tas ut om kallelsen skett efter överenskommelse mellan vårdgivare och patient. Det gäller för bokningar via mejl, kallelsekort, telefon eller bokningar som är ett resultat av direkt kontakt mellan vårdgivaren och patienten.

Om du skulle du bli sjuk eller få andra förhinder uppskattar vi om du meddelar oss så snart som möjligt via telefon eller mejl. Då hinner vi erbjuda tiden till någon annan.

Avgift ska tas ut då patienten inte har lämnat återbud senast 24 timmar innan avtalad tid.

Avgifter för sent återbud till bokat besök (mindre än 24 timmar):

För bokat besök, upp till 30 minuter, 450 kronor.
För bokat besök, för 31 minuter eller mer, 750 kronor.

Avgifter för uteblivet bokat besök:

Avgifter för uteblivet bokat besök, upp till 59 minuter, 750 kronor.
Avgifter för uteblivet bokat besök, 1 timme eller mer, 1500 kronor.

 

För tidsbokning ring 0514-101 33 eller fyll i kontaktformuläret nedan och beskriv vad du behöver hjälp med så kontaktar vi dig.

    Akut ont?

    När det värker eller om du skadat dina tänder hjälper vi dig mån-fredag, inom 24 timmar. Ibland är olyckan framme och en eller flera tänder skadas. Andra gånger har du kanske väntat lite för länge med en värkande tand och plötsligt får så ont att du behöver hjälp direkt. Klicka på knappen ”Akut tidsbokning”  här nedan och fyll i formuläret så hör vi av oss, eller ring oss direkt på 0514-101 33.

    Akut tidsbokning